Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
Rijnbrink
MARKTsegment
Onderwijs
blog & cases
Rijnbrink ondersteunt als Provinciale OndersteuningsInstelling (POI) bibliotheekorganisaties in Gelderland en Overijssel. Met de ondersteuning aan bibliotheken helpen ze bibliotheken om invulling te geven aan hun maatschappelijke opgaven. Daarnaast ondersteunt Rijnbrink muziekverenigingen in beide provincies door onder andere uitleen van bladmuziek en ondersteunt het de cultuureducatie in de plattelandsgemeenten in Overijssel. Hun ambitie? Professioneel ingerichte bibliotheekorganisaties. Daarvoor is een optimaal bedrijfsproces nodig met goede informatiestromen. Maar wat doe je als de informatievoorziening versplinterd is belegd? En niet duidelijk is hoe en waar processen zijn geregeld en vastgelegd? Precies, dan schakel je de hulp van Arlande in.

Enthousiaste reacties

Het resultaat van het werk van William en Niels is als heel waardevol gebleken. De medewerkers van de bibliotheken hadden echt het gevoel dat ze concrete dingen hadden geleerd en de uitkomst van de workshops gaf de bibliotheken een hele duidelijke richting om mee aan de slag te gaan.

William: “Vaak begonnen deelnemers sceptisch aan de dag, denkend: 'Wat gaan we vandaag nou eigenlijk doen?' Maar na vier uur verlaten ze de ruimte vol energie omdat ze veel nieuwe inzichten hebben opgedaan. Deze inzichten zijn vaak zelfs waardevoller dan het informatieplan zelf. Wij vatten alles samen, voeren een analyse uit en trekken conclusies.”

Veel bibliotheken hebben nu al plannen gemaakt om aan de slag te gaan met de verbeterslagen die uit het bedrijfscanvas en de getrokken conclusies zijn gekomen. Zij gaan nu met veel plezier en vertrouwen de uitdaging aan.

“Met de veelheid aan maatschappelijke taken heeft de informatievoorziening niet de primaire aandacht bij bibliotheken. Terwijl het cruciaal is voor een optimaal bedrijfsproces. William en Niels helpen vanuit Rijnbrink de bibliotheken om de volgende stap te zetten in hun ontwikkeling”

Bernard Fransen, bestuurder Rijnbrink

Resultaat  

Tevens hebben diverse grote bibliotheken de wens uitgesproken om het bestaande bedrijfscanvas nu verder te laten ontwikkelen tot een procesmodel. William en Niels pakken dit de komende tijd op, met als doel dat Rijnbrink het in de toekomst zelf kan overnemen.

Met de geïdentificeerde behoeften op de overkoepelende thema’s kan Rijnbrink zelf aan de slag. Op naar nieuwe diensten, die de bibliotheken verder ondersteunen. Vanuit Arlande worden de werkzaamheden afgebouwd en worden interne medewerkers van Rijnbrink getraind om de way of working zelf over te nemen.

Achtergrond patroon
Wil je meer weten?
Neem contact op met Rieks
bekijk profiel
Of bel direct op
06-20735755
Over de auteur(s)
William Wubben

Met een ondernemende geest, strategische visie en een gedrevenheid voor resultaten, breng ik energie in elke omgeving. Mijn internationale ervaring en passie voor het creëren van praktische oplossingen maken mij een waardevolle partner voor diverse sectoren.

bekijk profiel
Niels van Duin

Het zorgdragen dat de juiste informatie op het juiste moment voor de juiste persoon beschikbaar is, maakt veilig en zinvol samenwerken mogelijk. Vandaag, maar vooral ook morgen.

bekijk profiel
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Case
Rijnbrink professionaliseert ICT-diensten om bibliotheken nog beter te ondersteunen
lees verder
Case
Duidelijke rolverdeling zorgt voor effectieve bestuursondersteuning bij de HvA
lees verder
Case
Helder overzicht biedt Hoornbeeck College inzicht in Informatievoorziening
lees verder
Case
Aan de slag als Interim Teammanager Algemene Ondersteuning bij ROC Zadkine
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Onderwijs
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.