Hierdoor ontstond de vraag naar een ervaren IT Delivery Manager, die verantwoordelijk zou worden voor de domeinen Funerals, Holding en CRM. En met het oog op het veranderende IT landschap, en de wens om een brug te slaan tussen verschillende bedrijfsonderdelen, leveranciers en IT, werd Harald Schuren voor deze rol gevonden.
Harald nam deel in het managementteam, dat gezamenlijk vorm gaf aan een nieuwe IT-strategie, voortbouwend op de algemene bedrijfsstrategie van DELA België. Hij ontwikkelde een strategisch IT-plan en een raamwerk dat de basis vormde voor toekomstige IT-initiatieven, gericht op het optimaliseren van ondersteuning voor de verschillende domeinen binnen DELA. Harald stelde duidelijke jaarplannen, budgetten en projecten op zodat de samenwerking tussen de business en IT verbeterd werd.
Met de nieuwe visie als leidraad ontwierp Harald tevens een projectenkalender die de lange termijn visie van DELA weerspiegelt en daarbij de belangen van de interne en externe klanten in het oog houdt. Na een scan van de organisatie ontwikkelde hij een 100-dagenplan om de behoefte uit de organisatie om te zetten in concrete projecten. Belangrijke projecten waren de ontwikkeling van een geïntegreerd realtime CRM platform op basis van Microsoft Dynamics365, de implementatie van een groepsbreed financieel platform op basis van datzelfde Dynamics365 als ook het opstarten van het traject om te komen tot een geïntegreerd HR platform.
Dit deed Harald niet alleen, want met een leiderschapsstijl die zich het best laat omschrijven als coachend en situationeel aansturend, gaf hij leiding aan een team van 5 -10 medewerkers en stuurde hij indirect wel 30 externen aan.
Tussen juni 2022 en maart 2024 leidde Harald meerdere sleutelprojecten met succes. Het groepsbrede financiele platform en een nieuw CRM systeem worden nu geïmplementeerd, waarmee Dela de efficiëntie, data-integratie en klantinteractie significant verbetert.
Door zijn inspanningen heeft Harald bewezen een inspirerende leider te zijn die niet alleen de IT-afdeling naar een hoger niveau tilt, maar ook een tastbare impact heeft op de hele organisatie. De projecten hebben geleid tot verbeterde operationele efficiëntie, kostenbesparing, en een verhoogde tevredenheid onder stakeholders en gebruikers, waarmee de continuïteit en groei van DELA België worden ondersteund.
Enthousiaste, oprechte en gedreven organisatieverbeteraar die weet hoe verandering in beweging gezet moet en kan worden. Professioneel in zijn werk, heeft situaties en mensen snel in beeld en is lekker proactief en oplossingsgericht in het realiseren van het gewenste doel.
bekijk profiel