DELA biedt zekerheid, zorg en continuïteit. Om dat te blijven borgen, ontstond binnen het managementteam van DELA België de behoefte aan het opstellen en realiseren van de overkoepelende DELA strategie. In lijn met deze strategie, lag ook de wens om een strategie voor de afdeling Plan Office te formuleren. Deze afdeling is onder andere verantwoordelijk voor alle IT voorzieningen die binnen DELA België spelen en die op de middellange en lange termijn nodig zijn voor de bedrijfsontwikkeling.
Voor het bepalen van een duidelijke strategische koers, in lijn met de al bestaande DELA groepsstandaarden, vroeg DELA België aan Arlande ondersteuning in de vorm van een interim manager IT. Harald Schuren stond open voor het avontuur om over de grens te stappen. Hij ontwikkelt en draagt in deze rol zorg voor een goed opgezette IT infrastructuur en informatievoorziening, waarmee hij samen met het IT team een bijdrage levert aan de groei, kostenbeheersing en continuïteit van DELA België.
Arlande biedt ervaren (interim) managers die de dagelijkse uitvoering combineren met veranderopgaven, zo ook binnen DELA. Vanuit scherpe kaders en hoge eisen op het gebied van informatiebeveiliging, privacy en wet- en regelgeving startte Harald met het verbinden van complexe processen. Waarom doen we wat we doen was daarbij een veel gehoorde vraag. Hij had bovendien oog voor de wensen vanaf de werkvloer. Zijn focus lag niet enkel op het hervormen van de dienstverlening, maar ook op het brengen van rust en regelmaat onder medewerkers.
Harald richtte zich op het inrichten van een regie organisatie, plaatste de IT specialisten op de juiste plek, realiseerde een ketengerichte denkwijze onder de vier IT blokken (architectuur, infrastructuur, verzekeren en verzorgen) van DELA, maar bovenal: zorgde voor het urgentiegevoel om te veranderen. In de praktijk betekende dit: minder taakgericht en vanuit een hoger en breder volwassenheidsniveau samen aan de slag.
"Maak er een werkend systeem van, zo luidde onze opdracht. Dat is Harald zeker gelukt!" - DELA
Harald heeft binnen DELA een programma gestart waarin de vier IT blokken inmiddels nauw met elkaar samenwerken en gezocht wordt naar onderlinge versterking. Om dit te realiseren werden per fase activiteiten en resultaten beschreven die uitgevoerd en/of opgeleverd dienen te worden. Door interne banden aan te halen, te richten op datgene wat echt belangrijk was, processen en communicatie te verbeteren werden de eerste stappen gezet.
Door vervolgens de processen binnen de verschillende IT blokken met elkaar te verbinden ontstond er één DELA gedachte. Nu de knelpunten in de IT dienstverlening bekend zijn, is het tijd om vooruit te kijken en de juiste basis voor een voorsprong te creëren. De inmiddels veel soepeler samenwerkende uitvaartorganisatie heeft namelijk allerlei innovatieve ideeën om haar beoogde resultaten neer te zetten.