Hierdoor ontstond de vraag naar een ervaren IT Delivery Manager, die verantwoordelijk zou worden voor de domeinen Funerals, Holding en CRM. En met het oog op het veranderende IT landschap, en de wens om een brug te slaan tussen verschillende bedrijfsonderdelen, leveranciers en IT.
Arlande nam deel in het managementteam, dat gezamenlijk vorm gaf aan een nieuwe IT-strategie, voortbouwend op de algemene bedrijfsstrategie van DELA België. Wij ontwikkelden een strategisch IT-plan en een raamwerk dat de basis vormde voor toekomstige IT-initiatieven, gericht op het optimaliseren van ondersteuning voor de verschillende domeinen binnen DELA. Arlande stelde duidelijke jaarplannen, budgetten en projecten op zodat de samenwerking tussen de business en IT verbeterd werd.
Met de nieuwe visie als leidraad ontwierp Arlande tevens een projectenkalender die de lange termijn visie van DELA weerspiegelt en daarbij de belangen van de interne en externe klanten in het oog houdt. Na een scan van de organisatie ontwikkelden wij een 100-dagenplan om de behoefte uit de organisatie om te zetten in concrete projecten. Belangrijke projecten waren de ontwikkeling van een geïntegreerd realtime CRM platform op basis van Microsoft Dynamics365, de implementatie van een groepsbreed financieel platform op basis van datzelfde Dynamics365 als ook het opstarten van het traject om te komen tot een geïntegreerd HR platform.
Met een coachende en situationeel aansturende leiderschapsstijl werd leiding gegeven aan een team van 5–10 medewerkers en indirect aan circa 30 externen. Deze aanpak zorgde voor focus, samenwerking en resultaat.
Tussen juni 2022 en maart 2024 zijn meerdere sleutelprojecten met succes gerealiseerd. Het groepsbrede financiële platform en een nieuw CRM-systeem worden momenteel geïmplementeerd. Deze systemen verbeteren de efficiëntie, versterken de data-integratie en optimaliseren de klantinteractie van DELA aanzienlijk.
De inspanningen hebben niet alleen de IT-afdeling naar een hoger niveau gebracht, maar ook een tastbare impact gehad op de hele organisatie. De projecten hebben geleid tot verbeterde operationele efficiëntie, kostenbesparing en hogere tevredenheid onder stakeholders en gebruikers. Daarmee wordt de continuïteit en verdere groei van DELA België ondersteund.
Daarnaast is waarde toegevoegd door:
Deze bijdrage heeft een belangrijke rol gespeeld in het succes van de digitale transformatie binnen DELA.
Rieks denkt vanuit de markt en is account- en community manager van Arlande. Hij is gespecialiseerd in de onderwijssector van primair- tot aan wetenschappelijk onderwijs. In zijn rol is hij gericht op het verbinden van zinprikkelende vraag en gekwalificeerd aanbod.
bekijk profiel