Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
Marente
segment
Gezondheid
blog & cases
Innoveren en digitaliseren gaan hand in hand. Wat nu als je niet tevreden bent met de werking van een nieuw aangeschaft systeem? Het overkwam Marente, een zorginstelling in de Rijn-, Duin- en Bollenstreek. Zij schakelden Bostec in om ervoor te zorgen dat hun dienstverlening in een VVT op een fijne en veilige manier doorgang kon blijven vinden.

Innoveren en digitaliseren gaan hand in hand. Dat besefte Marente al snel. Cliënten, verwanten en zorgmedewerkers moeten op een juiste en veilige manier informatie kunnen delen en verwerken. Daarnaast vindt Marente de eigen regie van de client en het betrekken van de omgeving een belangrijk uitgangspunt. Tot slot kunnen we ook andere zorgpartijen zijn waarmee gegevens moeten worden uitgewisseld. Korter: veel partijen die toegang zouden moeten krijgen tot persoonlijke gegevens. Dit vraagt om een goed beveiligde technische infrastructuur, die schaalbaar is en waarin goed en gemakkelijk samengewerkt kan worden.  

Marente is al in 2013 gestart met het moderniseren van haar technische infrastructuur, om zo aan de wensen van haar cliënten te blijven voldoen. Hoewel dit in eerste instantie voorspoedig liep, ontstonden er problemen in de relatie met de leverancier en deden de systemen niet wat ze aanvankelijk hoopten. Bostec werd ingeschakeld om weer beweging te krijgen in de digitale transformatie.

En dat is dan ook precies wat zij hebben gedaan. Met commitment van het hoofd van de Raad van Bestuur, hebben zij een projectstructuur opgezet. Belangrijke stakeholders namen plaats in een ICT-stuurgroep en ICT-projectgroep en gingen aan de slag met de huidige situatie. Hoe waren ze hier terecht gekomen? Wat moest er gebeuren om dit in de toekomst te voorkomen? Na een analyse op technisch èn organisatorisch vlak, is er een advies uitgebracht op welke wijze de leverancier betrokken kon worden bij de oplossingsrichting. Duidelijke afspraken werden gemaakt en de relatie met de leverancier werd stapje voor stapje verbeterd.

Met resultaat. Marente en haar leverancier hebben gewerkt aan de oplossing voor een betere performance van het systeem, met een sterke technische infrastructuur als fundament. Hierdoor konden zowel medewerkers als cliënten beter werken met het systeem. De oplossing heeft bijgedragen aan de veiligheid en schaalbaarheid.  

Bostec is een onderdeel van Arlande.

Achtergrond patroon
Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Rieks
bekijk profiel
Of bel direct op
06-20735755
Over de auteur(s)
Bij dit artikel kan geen gerelateerde auteur gevonden worden.
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Case
NHL Stenden brengt plan succesvol tot uitvoering
lees verder
Case
Gelre Ziekenhuizen: Patiënt in regierol via eigen gezondheidsomgeving
lees verder
Case
Data driven procesoptimalisatie bij DVNutrition
lees verder
Case
Vitens tijdelijk ‘blind’ tijdens firewall migratie
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Gezondheid
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.