Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
Zuidwester
MARKTsegment
Gezondheid
blog & cases
De druk op de Nederlandse zorg blijft onverminderd groot door de stijgende zorgvraag. Hoe ga je hier als zorginstelling slim mee om? Hoe zorg je ervoor dat cliënten niet alleen de juiste (medische) zorg krijgen die ze nodig hebben, maar dat zij ook een fijne, zinvolle dag beleven? Zuidwester riep de hulp in van Bostec om hiervoor een concreet actieplan te maken.

Vrijwilligers en naasten écht betrekken bij de organisatie

De zorg kan niet meer zonder die gedreven inzet van enthousiaste vrijwilligers en naasten. Zij zorgen ervoor dat de cliënten die van zorg afhankelijk zijn méér aandacht en hulp krijgen, en zoveel mogelijk het leven kunnen leiden zoals zij dat willen. Daarnaast ondersteunen zij beroepskrachten bij hun werk.

Zuidwester wil de naasten en vrijwilligers meer betrekken bij de organisatie, om zo de druk op hun zorgprofessionals beheersbaar te houden én cliënten een fijne dag te bezorgen. Zo haken zij in op de trend in de zorg om goed te kijken naar hoe je het netwerk rondom de cliënt passend in kan zetten.

Fijner samenwerken door inzicht en afstemming

Iedere dag zetten de 1.800 medewerkers en 600 vrijwilligers zich nu al met hart en ziel in voor de cliënten. Om zo’n diverse groep mensen dagelijks goed samen te laten werken is afstemming en inzicht nodig. Door de interne werkprocessen (verder) te optimaliseren, helder zicht te hebben op de benodigde rollen en de benodigde medische zorg en niet-medische zorg inzichtelijk te hebben wordt dit mogelijk. Dit is waar Elske Vermeij de komende maanden het plan van aanpak voor schrijft.

Elske is net gestart bij Zuidwester en zit midden in het leren kennen van de organisatie en haar team. Elske: ‘Ik zie dat de organisatie al heel veel heeft nagedacht over wat ze willen. Maar de grote vraag is hoe je dit gaat doen en in welke volgorde. Hoe vertalen we alle ideeën naar een praktisch stappenplan? Ik voel dat de mensen heel erg betrokken zijn en ik word met open armen verwelkomd. We hebben echt zin om te bouwen aan een zinvolle(re) dag van de cliënten van Zuidwester’.

Bostec is onderdeel van Arlande.

Achtergrond patroon
Wil je samenwerken met Elske?
Neem dan contact op met Richard
bekijk profiel
Of bel direct op
06-27827151
Over de auteur(s)
Bij dit artikel kan geen gerelateerde auteur gevonden worden.
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Case
Nederlandse Farmaceutische Zorggroep: basis op orde
lees verder
Case
Hoe het Agile Inspired werken de LFI helpt om de volgende pandemie de baas te zijn
lees verder
Case
Marente - Resultaat gericht innoveren in de VVT vraagt om verbinding
lees verder
Case
Gelre Ziekenhuizen: Patiënt in regierol via eigen gezondheidsomgeving
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Gezondheid
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.