Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
Rijnbrink
MARKTsegment
Onderwijs
blog & cases
Rijnbrink is een Provinciale Ondersteunings Instelling (POI) voor de provincies Gelderland en Overijssel. Zij ondersteunen bibliotheken, cultuurorganisaties, onderwijsinstellingen en muziekverenigingen met behulp van de subsidie die zij daarvoor krijgen van de beide provincies. Daarnaast leveren zij diensten aan bibliotheken en andere organisaties, zoals Personeels- en Salarisadministratie, Financiën en ICT.

Rijnbrink is een Provinciale Ondersteunings Instelling (POI) voor de provincies Gelderland en Overijssel. Zij ondersteunen bibliotheken, cultuurorganisaties, onderwijsinstellingen en muziekverenigingen met behulp van de subsidie die zij daarvoor krijgen van de beide provincies. Daarnaast leveren zij diensten aan bibliotheken en andere organisaties, zoals Personeels- en Salarisadministratie, Financiën en ICT.

Met de ambitie van bibliotheken om landelijk van 4 miljoen leden naar 8 miljoen klanten/bezoekers te gaan, hoort een dienstverlening die past bij de evoluerende behoeften van de bibliotheken. Maar met verouderde werkwijzen en een gebrek aan stabiel leiderschap, was Rijnbrink op zoek naar een ervaren manager voor de afdeling Digitalisering en Informatievoorziening. Bij Arlande vonden zij Huub Overbeek die de uitdaging vastberaden aan ging.

Hoe staat het er nu voor

Dankzij de inspanningen van Huub en zijn team heeft Rijnbrink significante vooruitgang geboekt in het ondersteunen van bibliotheken bij hun informatievoorziening. Waardoor de toegevoegde waarde van Rijnbrink voor de klant direct is vergroot.

Daarnaast is de interne organisatie een stuk effectiever en slimmer ingericht met meer oog voor de klantbeleving. Bovendien is er een belangrijke stap gezet door het besluit om het IT-beheer extern uit te besteden, waardoor de continuïteit van de dienstverlening veel beter is geborgd. Deze resultaten vormen een stevige basis voor verdere groei en innovatie.

“Huub zorgde voor daadwerkelijke verandering, zonder de menselijke maat, waar Rijnbrink voor staat, te verliezen. De stappen die we op de afdeling digitalisering en informatievoorziening door Huub hebben kunnen zetten, zou ik graag ook op andere afdelingen zien.”

Bernard Fransen, bestuurder Rijnbrink

Resultaat

Terwijl Huub vertrekt, draagt hij ‘zijn’ afdeling over aan de nieuwe manager. De vooruitgang die is geboekt onder zijn leiderschap biedt een solide basis voor de toekomstige groei en verbetering van de organisatie. Nu de taak aan Rijnbrink om de ingezette koers te handhaven, met een sterke focus op het realiseren van de ambitie om bibliotheken als partner te ondersteunen en de marktpositie van Rijnbrink te verstevigen.

Achtergrond patroon
Wil je meer weten?
Neem contact op met Rieks
bekijk profiel
Of bel direct op
06-20735755
Over de auteur(s)
Huub Overbeek

Ik ben een ondernemende manager met 25+ jaar ervaring in de ICT. Ik denk vanuit strategie en visie, maar heb een hands-on mentaliteit als het gaat om vertalen naar roadmap en implementatie.

bekijk profiel
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Case
Duidelijke rolverdeling zorgt voor effectieve bestuursondersteuning bij de HvA
lees verder
Case
Helder overzicht biedt Hoornbeeck College inzicht in Informatievoorziening
lees verder
Case
Aan de slag als Interim Teammanager Algemene Ondersteuning bij ROC Zadkine
lees verder
Case
Cito professionaliseert door in te zetten op gestructureerd projectmanagement
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Onderwijs
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.