Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
MARKTsegment
blog & cases

De onderwijssector is volop in beweging. Of het nu gaat om de invoering van nieuwe technologieën, veranderingen in curriculum, of het verbeteren van samenwerking tussen onderwijsinstellingen en de maatschappij: verandering is overal. Maar waarom lopen verandertrajecten zo vaak vast? Het antwoord ligt vaak niet in de tools, strategieën of methoden, maar in menselijke emoties en ervaringen die doorgaans ongezien blijven: stress, trauma, schaamte, kwetsbaarheid en veerkracht.

In deze blog geeft Onno-Hans Noteboom (OnderwijsLead Arlande) je 4 tips om de menselijke kant van verandering onderdeel te maken van verandermanagement trajecten.

Achtergrond patroon
Meer weten of even sparren?
Neem contact op met Onno-Hans Noteboom
Over de auteur(s)
Onno-Hans Noteboom

Als voorzitter van de marktgroep onderwijs ben ik betrokken bij onderwijsvernieuwing en onderwijsinnovatie in de gehele onderwijsketen en draag ik bij aan duurzaam en betekenisvol (beroeps)onderwijs.

bekijk profiel
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Blog
Vrij reizen over de arbeidsmarkt
lees verder
Blog
MBO Digitaal Conferentie 2024 ‘Het is een kwestie van geduld.’
lees verder
Blog
MBO in beweging: Uitdagingen en oplossingen voor een dynamische toekomst
lees verder
Blog
Arbeidsmarkt in transitie. Goodbye CV, Hello Skills. Wat betekent dit voor jou?
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.