Door op “Accepteren” te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op je apparaat om je de best mogelijke ervaring te geven op het gebied van user experience, analytics en marketing. Lees onze Privacy Policy voor meer informatie of om je voorkeuren aan te passen.
klant
CBR
segment
Mobiliteit
blog & cases
Bij het Centraal Bureau Rijvaardigheid (het CBR) zetten ruim 1.200 professionals zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat iedereen veilig aan het verkeer kan deelnemen. Met dat doel voor ogen nemen ze niet alleen verkeersexamens af, maar toetsen ze ook of een bestuurder geestelijk en lichamelijk in staat is om veilig te rijden. Het CBR streeft naar de best mogelijke klantervaring en wil niet alleen bij blijven, maar wil voorop blijven lopen. Bostec is gevraagd om deze ambitie te realiseren.

Bij de divisie Theorie van het CBR was men op zoek naar een interiminformatiemanager. Dit is de spil tussen de divisie en de centrale ICT-afdeling. Deze rol is verantwoordelijk voor alle operationele, tactische en strategische aspecten met een IT-component binnen de divisie Theorie. Het CBR heeft grote ambities om te veranderen van een uitvoerende organisatie naar een publieke dienstverlener, waarbij de klant centraal staat.  

Om deze ambitie te realiseren, dienen we (veel) aanpassingen te doen in de bedrijfsprocessen. De processen dienen namelijk zo ingericht te zijn dat het voor de klant duidelijk is wat mag worden verwacht van het CBR en dat klanten worden ondersteund door goede informatievoorziening en klantgerichte medewerker. Daarnaast had het CBR de wens uitgesproken om agile te willen werken, om zo snel in te kunnen spelen op veranderingen.

De aanpassingen in de bedrijfsprocessen zitten voornamelijk op het technisch vlak. We hebben het CBR mogen begeleiden in het vervangen van allerlei systemen, waarbij aanbestedingstrajecten worden opgestart en uitgevoerd. De implementatie van nieuwe systemen, hoorde ook bij de opdracht. Tegelijkertijd is er een verandering nodig in de manier van werken. Hoe krijg je de mensen mee? Bostec is goed in de combinatie van data, proces èn het meekrijgen van de mensen.  

Naast de rol van interiminformatiemanager, is Bostec gevraagd als lid van het MT Theorie om mee te denken over de strategie van de komende jaren. ‘Voordeel is dat we op deze manier direct de strategie kunnen vertalen naar concretisering – in de rol van informatiemanager. Zo voegen we woord bij daad’.

Bostec is een onderdeel van Arlande.

Achtergrond patroon
Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Richard
bekijk profiel
Of bel direct op
06-27827151
Over de auteur(s)
Bij dit artikel kan geen gerelateerde auteur gevonden worden.
andere interessante blogs
Nog meer blogs die je misschien interessant vindt: want als je eenmaal begint met lezen is het moeilijk om te stoppen.
Case
Balans vinden op de luchthaven tijdens COVID-19
lees verder
Case
Gelre Ziekenhuizen: Patiënt in regierol via eigen gezondheidsomgeving
lees verder
Case
Vitens tijdelijk ‘blind’ tijdens firewall migratie
lees verder
Case
Moolenaar toekomstgericht door implementatie nieuw ERP
lees verder
bekijk ook alle cases & interviews
lees ook de andere interviews
We zetten stuk voor stuk graag onze collega’s in het zonnetje en laten we zien wie de mens achter de manager is. Want eerlijk is eerlijk: stiekem best wel interessant.
meer cases over
Mobiliteit
Daar kunnen we bij Arlande over blijven praten. De successen van onze klanten zijn onze grootste trots.