Wat wil de organisatie en hoe is dat georganiseerd? Welke processen vinden er plaats en worden deze goed gefaciliteerd? Om erachter te komen waar onze businessanalisten aan mogen werken, nemen ze eerst een stap terug. In gesprek met (programma) teams of proces- of producteigenaren stellen zij het einddoel scherp. Ze wegen alternatieven af en vormen een beeld bij de werkelijkheid. Wat loopt er goed, waar ontstaan knelpunten? Zijn er nog andere wegen die naar Rome leiden?
Na overeenstemming van de inventarisatie stellen onze businessanalisten op basis van de geleverde inzichten een prioriteitsstelling op. Ze duiken dieper in onderliggende business vraagstukken, rollen, processen en de informatievoorziening.
Met geduld en ruimte voor ieders talenten weten onze informatieanalisten het gevraagde resultaat te behalen.
Om het antwoord op gestelde business vragen scherp te krijgen is veelal inzicht in de beperkingen en mogelijkheden van de informatievoorziening nodig. Onze informatieanalisten responderen op vragen als: hoe lopen informatiestromen intern? Waar is wanneer welke informatie nodig? Of: hoe past het nieuw gevraagde in de bestaande processen en het informatielandschap?
Inzicht in de informatieoverdracht tussen mensen, afdelingen en systemen vraagt om kennis van zaken. Met geduld en ruimte voor ieders talenten weten onze informatieanalisten het gevraagde resultaat te behalen. Zij zorgen ervoor dat medewerkers antwoorden leren vinden in bestaande bronnen of een waardevol aandeel weten te leveren aan de invulling ervan. Het liefst (deels) geautomatiseerd.