
Professie | Projectmanager |
Woonplaats | Almere |
COMPETENTIES
OPLEIDINGEN EN ERVARING
TALEN
PERSOONLIJKE ACHTERGROND EN MOTIVATIE
OVERZICHT OPDRACHTEN
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | De Connectie |
JAAR | 2019 - Heden |
RESULTAAT | |
De Connectie is opgericht op 1 juli 2017 door de gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden. Samen zijn deze drie gemeenten eigenaar van De Connectie en goed voor ruim 230.000 inwoners. De Connectie richt zich op de bedrijfsvoering van en voor de gemeenten zodat zij zich weer volledig kunnen richten op de inwoners en bedrijven. En laat dat nou ons belangrijkste gezamenlijke uitgangspunt zijn. Als projectmanger bij De Connectie ben ik verantwoorlijk voor projecten binnen de afdeling ICT. De Connectie heeft in 2019 het programma 1!Connect opgezet. Dit programma heeft voornamelijk gestaan in het teken van " de basis op orde" en is bijna afgerond. Onderstaande projecten zitten in mijn portfolio
Voor 2020 is De Connectie bezig met het opzetten van een nieuw programma. De Connectie en de gemeenten hebben nu hun eigen werkplekomgeving. 1 van de projecten in dit programma is het ontwerpen en implementeren van een gezamenlijke werkplek omgeving voor zowel De Connectie als de 3 gemeenten waarvan ik de projectleiding zal uitvoeren
|
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente West Betuwe |
JAAR | 2018 - 2019 |
RESULTAAT | |
De gemeente Lingewaal, Neerijnen en Geldermalsen moeten per 1 januari 2019 gefuseerd zijn tot de nieuwe gemeente West Betuwe. In 2018 zijn er mooie stappen gemaakt in de ontwikeling tot deze nieuwe gemeente. De mappenstructuur (plek waar ambtenaren hun documenten / data opslaan) is er voor de gemeente West Betuwe echter nog niet. De tijdsdruk (start opdracht november 2018 en eind opdracht medio december 2018) is een belangrijke randvoorwaarde in het project. Als projectmanager is het o.a. mijn taak om op korte termijn, met de juiste key-users, een mappenstructuur te organiseren, afstemming te vinden over welke data er mee gaat en het inregelen van autorisaties. De opdracht heeft mede door de tijdsdruk een praktische invulling met dito resultaat gekregen. Verwachtingsmanagement is bij dit project cruciaal geweest met de focus op 1 januari. Na afloop van het project stond er een mappenstructuur op basis van de GEMMA structuur.
|
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Gooise Meren |
JAAR | 2017 - 2018 |
RESULTAAT | |
De gemeente Gooise Meren heeft in 2017 het besluit genomen om de serverruimte te vernieuwen. Belangrijkste redenen hiervoor waren de huidige sterk verouderde serverruimte en de intentie om tussen Gooise Meren en Hilversum samen te werken op het gebied van IT. De eerste stap in de samenwerking was al gezet door het delen van de ICT service desk. De tweede stap in de samenwerking was het huisvesten van de IT uitwijk omgevingen in elkaars serverruimte. Met deze veranderingen werd het aantal serverruimten gereduceerd van 4 naar 2. Aantal eindgebruikers: >350 |
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Gooise Meren |
JAAR | 2017 - 2018 |
RESULTAAT | |
De gemeente Gooise Meren heeft in 2017 het besluit genomen om de serverruimte te vernieuwen. Belangrijkste redenen hiervoor waren de huidige sterk verouderde serverruimte en de intentie om tussen Gooise Meren en Hilversum samen te werken op het gebied van IT. De eerste stap in de samenwerking was al gezet door het delen van de ICT service desk. De tweede stap in de samenwerking was het huisvesten van de IT uitwijk omgevingen in elkaars serverruimte. Met deze veranderingen werd het aantal serverruimten gereduceerd van 4 naar 2. |
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Hilversum |
JAAR | 2017 - 2017 |
RESULTAAT | |
De gemeente Hilversum is in 2017 gestart met een grote digitaliseringsslag van o.a. de personeelsdossiers. Om het personeelsdossier digitaal te kunnen raadplegen was er een nieuw digitaal personeelssysteem nodig. De eerste fase betrof een pakketselectie; welk softwarepakket biedt de functionaliteiten die Hilversum nodig heeft voor de gewenste verwerking en ingebruikname van het digitale personeelsdossier. Aantal eindgebruikers: >600
|
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Gooise Meren |
JAAR | 2017 - 2017 |
RESULTAAT | |
De gemeente Gooise Meren is in 2017 ontstaan uit een fusie tussen de gemeente Bussum, Naarden en Muiden. Het gemeentekantoor van deze 3 gemeenten is gesitueert in het verbouwde stadhuis van Bussum. Na de verbouwing zijn ook de werkplekken voor medewerkers vernieuwd en is er een nieuw WiFi netwerk gekomen.
Aantal eindgebruikers: >350 |
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Hilversum |
JAAR | 2017 - 2017 |
RESULTAAT | |
De gemeente Hilversum is in 2017 gestart met een grote digitaliseringsslag van o.a. de personeelsdossiers. Om het personeelsdossier digitaal te kunnen raadplegen was er een nieuw digitaal personeelssysteem nodig. De eerste fase betrof een pakketselectie; welk softwarepakket biedt de functionaliteiten die Hilversum nodig heeft voor de gewenste verwerking en ingebruikname van het digitale personeelsdossier.
|
ROL | Projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Gooise Meren |
JAAR | 2017 - 2017 |
RESULTAAT | |
De gemeente Gooise Meren is in 2017 ontstaan uit een fusie tussen de gemeente Bussum, Naarden en Muiden. Het gemeentekantoor van deze 3 gemeenten is gesitueert in het verbouwde stadhuis van Bussum. Na de verbouwing zijn ook de werkplekken voor medewerkers vernieuwd en is er een nieuw WiFi netwerk gekomen. |
ROL | Technisch applicatiebeheerder / junior projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Hilversum |
JAAR | 2015 - 2016 |
RESULTAAT | |
De gemeente Hilversum was in 2015 gestart met het project virtuele werkplek. Met dit project wilde de gemeente Hilversum mee gaan met hedendaagse IT ontwikkelingen door o.a. flexwerken te stimuleren en de kosten van beheer te verlagen. Belangrijkste pijlers van dit project waren:
Mijn rol binnen dit project was zowel uitvoerend (technisch applicatiebeheerder) als sturend (junior projectmanager). De activiteiten die ik heb uitgevoerd:
Aantal eindgebruikers: >600 |
ROL | Technisch applicatiebeheerder / junior projectmanager |
OPDRACHTGEVER | Gemeente Hilversum |
JAAR | 2015 - 2016 |
RESULTAAT | |
De gemeente Hilversum was in 2015 gestart met het project virtuele werkplek. Met dit project wilde de gemeente Hilversum mee gaan met hedendaagse IT ontwikkelingen door o.a. flexwerken te stimuleren en de kosten van beheer te verlagen. Belangrijkste pijlers van dit project waren:
Mijn rol binnen dit project was zowel uitvoerend (technisch applicatiebeheerder) als sturend (junior projectmanager). De activiteiten die ik heb uitgevoerd:
|