
Professie | PMO Coördinator |
Woonplaats | Rotterdam |
WERKGEVERS
COMPETENTIES
OPLEIDINGEN EN ERVARING
PERSOONLIJKE ACHTERGROND EN MOTIVATIE
OPDRACHTOMSCHRIJVING
ROL | Projectleider |
OPDRACHTGEVER | Concerncontroller |
JAAR | 2019 - Heden |
RESULTAAT | |
Opspoor verzorgt basisonderwijs, speciaal (basis) onderwijs en voortgezet special onderwijs op 37 scholen. Vanuit de bedrijfsvoeringsorganisatie is het verzorgen van optimale ondersteuning essentieel om het onderwijspersoneel zo veel mogelijk te ontlasten. Naast ondersteuning, is samenwerking met de stafafdelingen voorwaarde om te komen tot adequate ondersteuning. In mijn rol als projectleider was het doel om informatievoorziening te optimaliseren. In korte tijd (<3 maanden) was het noodzakelijk om hier verbeteringen te realiseren. Samen met mijn collega's werd de huidige situatie inzichtelijk gemaakt door kortcyclische afstemming en realisatie. Met elkaar werden de oorzaken inzichtelijk, zodat we daadwerkelijk de kern van het probleem konden verbeteren. In korte tijd werden gegevens daadwerkelijk bruikbare en herkenbare informatie. Daarnaast werd afscheid genomen van een aantal projecten, zodat focus en capaciteit op waardevolle projecten toenam. Hierdoor konden we o.a. de financiele sturingsinformatie ontwikkelen, contractenregister invoeren en een automatsering realiseren. Daarnaast is in samenwerking met de afdeling P&O een dashboard gecreeerd waardoor voor elke school inzicht heeft in haar personele formatie en alle onderliggende cijfers. Tot slot is samen met de afdeling Onderwijs een dashboard ontwikkeld waardoor scholen een gezamenlijk referentiebeeld kregen van de leerprestaties. Hiermee werd het goede gesprek gefaciliteerd tussen de scholen, waardoor bijvoorbeeld waardevolle lessen en methodieken gedeeld werden.
> Realisatie van succesvolle begrotingsronde 2019 en 2020 |
ROL | Business Proces Analist |
OPDRACHTGEVER | CROW | Manager Digitale Innovatie |
JAAR | 2019 - 2019 |
RESULTAAT | |
CROW streeft naar continue verbeteren bij het creëren en inspelen van de behoefte van haar klanten. Een optimale klantreis waarbij IT optimaal ondersteunend is, vormt het uitgangspunt om klantwaarde te leveren. Als Business Proces Analist was het mijn taak om de bijbehorende processen te inventariseren, verbeteringen te achterhalen én deze verbeteringen te implementeren. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het organiseren van het IT servicemanagement. Aan de hand van individuele en groepsinterviews werd de data verzameld om de huidige situatie in kaart te brengen. Met behulp van de visualisatie van de stand van zaken werden uitkomsten gedeeld en de verbetermogelijkheden steeds duidelijker. Gezien de samenhang tussen processen, was de volgende stap om mét elkaar de daadwerkelijke verbeterslag te doen. Met interactieve workshops, regelmatige reflectie en ruimte voor eigen verantwoordelijkheid, zijn de verbeteringen ten behoeve van de klantreis gerealiseerd. Zoals aangegeven was een ander onderdeel het implementeren van IT servicemanagement. Workshops en interviews hebben aan de basis gestaan om inzicht te krijgen in elkaar positie, behoefte en strubbelingen. Aan de hand van kort cyclische opvolging, is ITIL servicemanagement binnen CROW ingevoerd. IT kan voorspelbaarder wijzigingen opleveren en changes worden, aan de hand van integrale afstemming, gekozen en ingevoerd Het was mijn taak om de workshops en interviews te organiseren, uit te werken en medewerkers te begeleiden. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de procesvisualisaties, de afstemming en reflectie met de opdrachtgever en stakeholders gedurende het traject. Het door mij bereikte en opgeleverde resultaat: > Procesflow van de IST situatie. |
ROL | PMO |
OPDRACHTGEVER | Commissariaat voor de Media | Programmamanager |
JAAR | 2018 - 2018 |
RESULTAAT | |
Het Commissariaat voor de Media stond voor de uitdaging om IT optimaal te laten ondersteunen aan het primaire proces. Ter ondersteuning van de programmamanager, was het mijn taak om medewerkers mee te nemen in de nieuwe manier van werken. De uitkomsten van individuele interviews vormden de basis voor onze workshops. Met behulp van interactieve workshops, werden medewerkers meegenomen in de nieuwe manier van werken en de rol van IT daarbij. Door successen te vieren en regelmatige afstemiming met opdrachtgever en stakeholders, zijn de medewerkers optimaal ondersteund gedurende het traject. Het door mij bereikte en opgeleverde resultaat: > Alle eindgebruikers (>80) werken conform de nieuwe manier.
|
ROL | Business Analist |
OPDRACHTGEVER | Optimale Samenwerking |
JAAR | 2017 - 2018 |
RESULTAAT | |
Business analist bij een onderzoek-, en adviesbureau op het gebied van vraaggestuurd en professioneel samenwerken. Hier heb ik opdrachten uitgevoerd op de scheidslijn van bestuur, handhaving, veiligheid en zorg waarbij IT een belangrijk element is om ketensamenwerking slagkracht te geven. In opdracht van meerdere zorginstellingen, heb ik aan de hand van cliënt maps informatie- en gegevensstromen inzichtelijk gemaakt. Door de informatie en gegevens goed te analyseren, werd helder hoeveel partijen en professionals op welke manier (persoonlijk, brief, mail, telefonisch) en op welke momenten met een persoon met verward gedrag contact hebben gehad of onderling contact hebben over de cliënt. De analyse was de basis om samen met ketenpartners een samenwerkingsmodel te ontwikkelen waardoor hulpvragen eerder gesignaleerd worden door de betrokken hulpverlenende organisaties Het door mij bereikte en opgeleverde resultaat: > Structuur en inzicht in de informatiestromen |
OVERZICHT OPDRACHTEN
ROL | Projectleider |
OPDRACHTGEVER | Concerncontroller |
JAAR | 2019 - Heden |
RESULTAAT | |
Opspoor verzorgt basisonderwijs, speciaal (basis) onderwijs en voortgezet special onderwijs op 37 scholen. Vanuit de bedrijfsvoeringsorganisatie is het verzorgen van optimale ondersteuning essentieel om het onderwijspersoneel zo veel mogelijk te ontlasten. Naast ondersteuning, is samenwerking met de stafafdelingen voorwaarde om te komen tot adequate ondersteuning. In mijn rol als projectleider was het doel om informatievoorziening te optimaliseren. In korte tijd (<3 maanden) was het noodzakelijk om hier verbeteringen te realiseren. Samen met mijn collega's werd de huidige situatie inzichtelijk gemaakt door kortcyclische afstemming en realisatie. Met elkaar werden de oorzaken inzichtelijk, zodat we daadwerkelijk de kern van het probleem konden verbeteren. In korte tijd werden gegevens daadwerkelijk bruikbare en herkenbare informatie. Daarnaast werd afscheid genomen van een aantal projecten, zodat focus en capaciteit op waardevolle projecten toenam. Hierdoor konden we o.a. de financiele sturingsinformatie ontwikkelen, contractenregister invoeren en een automatsering realiseren. Daarnaast is in samenwerking met de afdeling P&O een dashboard gecreeerd waardoor voor elke school inzicht heeft in haar personele formatie en alle onderliggende cijfers. Tot slot is samen met de afdeling Onderwijs een dashboard ontwikkeld waardoor scholen een gezamenlijk referentiebeeld kregen van de leerprestaties. Hiermee werd het goede gesprek gefaciliteerd tussen de scholen, waardoor bijvoorbeeld waardevolle lessen en methodieken gedeeld werden.
> Realisatie van succesvolle begrotingsronde 2019 en 2020 |
ROL | Business Proces Analist |
OPDRACHTGEVER | CROW | Manager Digitale Innovatie |
JAAR | 2019 - 2019 |
RESULTAAT | |
CROW streeft naar continue verbeteren bij het creëren en inspelen van de behoefte van haar klanten. Een optimale klantreis waarbij IT optimaal ondersteunend is, vormt het uitgangspunt om klantwaarde te leveren. Als Business Proces Analist was het mijn taak om de bijbehorende processen te inventariseren, verbeteringen te achterhalen én deze verbeteringen te implementeren. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het organiseren van het IT servicemanagement. Aan de hand van individuele en groepsinterviews werd de data verzameld om de huidige situatie in kaart te brengen. Met behulp van de visualisatie van de stand van zaken werden uitkomsten gedeeld en de verbetermogelijkheden steeds duidelijker. Gezien de samenhang tussen processen, was de volgende stap om mét elkaar de daadwerkelijke verbeterslag te doen. Met interactieve workshops, regelmatige reflectie en ruimte voor eigen verantwoordelijkheid, zijn de verbeteringen ten behoeve van de klantreis gerealiseerd. Zoals aangegeven was een ander onderdeel het implementeren van IT servicemanagement. Workshops en interviews hebben aan de basis gestaan om inzicht te krijgen in elkaar positie, behoefte en strubbelingen. Aan de hand van kort cyclische opvolging, is ITIL servicemanagement binnen CROW ingevoerd. IT kan voorspelbaarder wijzigingen opleveren en changes worden, aan de hand van integrale afstemming, gekozen en ingevoerd Het was mijn taak om de workshops en interviews te organiseren, uit te werken en medewerkers te begeleiden. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de procesvisualisaties, de afstemming en reflectie met de opdrachtgever en stakeholders gedurende het traject. Het door mij bereikte en opgeleverde resultaat: > Procesflow van de IST situatie. |
ROL | PMO |
OPDRACHTGEVER | Commissariaat voor de Media | Programmamanager |
JAAR | 2018 - 2018 |
RESULTAAT | |
Het Commissariaat voor de Media stond voor de uitdaging om IT optimaal te laten ondersteunen aan het primaire proces. Ter ondersteuning van de programmamanager, was het mijn taak om medewerkers mee te nemen in de nieuwe manier van werken. De uitkomsten van individuele interviews vormden de basis voor onze workshops. Met behulp van interactieve workshops, werden medewerkers meegenomen in de nieuwe manier van werken en de rol van IT daarbij. Door successen te vieren en regelmatige afstemiming met opdrachtgever en stakeholders, zijn de medewerkers optimaal ondersteund gedurende het traject. Het door mij bereikte en opgeleverde resultaat: > Alle eindgebruikers (>80) werken conform de nieuwe manier.
|
ROL | Business Analist |
OPDRACHTGEVER | Optimale Samenwerking |
JAAR | 2017 - 2018 |
RESULTAAT | |
Business analist bij een onderzoek-, en adviesbureau op het gebied van vraaggestuurd en professioneel samenwerken. Hier heb ik opdrachten uitgevoerd op de scheidslijn van bestuur, handhaving, veiligheid en zorg waarbij IT een belangrijk element is om ketensamenwerking slagkracht te geven. In opdracht van meerdere zorginstellingen, heb ik aan de hand van cliënt maps informatie- en gegevensstromen inzichtelijk gemaakt. Door de informatie en gegevens goed te analyseren, werd helder hoeveel partijen en professionals op welke manier (persoonlijk, brief, mail, telefonisch) en op welke momenten met een persoon met verward gedrag contact hebben gehad of onderling contact hebben over de cliënt. De analyse was de basis om samen met ketenpartners een samenwerkingsmodel te ontwikkelen waardoor hulpvragen eerder gesignaleerd worden door de betrokken hulpverlenende organisaties Het door mij bereikte en opgeleverde resultaat: > Structuur en inzicht in de informatiestromen |