Contact
Elwin Nieboer
Compleet CV
Professie
Woonplaats Amsterdam

WERKGEVERS

Michael Page | 2016 - 2017
Telecombinatie | 2014 - 2016

COMPETENTIES

Communicatief| Creatief| Doelgericht| Enthousiastmerend| Energie

OPLEIDINGEN EN ERVARING

2013 - 2014
Master Business Communications & Digital Media
2010 - 2012
Master Marketing Management

TALEN

Engels
Vloeiend
Nederlands
Moedertaal

PERSOONLIJKE ACHTERGROND EN MOTIVATIE

1Ik ben een ambitieuze, energieke en communicatief sterke persoonlijkheid. Een teamplayer, die graag zijn analytische vaardigheden gebruikt en projecteert op (commerciële) vraagstukken van de klant, om uiteindelijk klant specifieke oplossingen te vinden en te implementeren. Ik ben gemotiveerd om significant resultaat te boeken en dit resultaat ook te borgen binnen de organisatie van Natuurmonumenten. Ik krijg juist energie van het daadwerkelijk realiseren van duurzame adviezen, aan de hand van analyse en organisatorische sensitiviteit. Het boeken van (significant meetbaar) resultaat, het blijven ontwikkelen van jezelf en werken aan de ontwikkeling van je omgeving, geeft mij een ongelooflijke voldoening. In mijn rol als propositie marketeer bij Telecombinatie, werkte ik aan grotere projecten voor bestaande partners, zoals de lancering van een nieuw productporfolio, via de Scrum methodiek. Hierbij was ik de schakel tussen onze partners, commercie en IT. Ook het onboarding proces van nieuwe partners heb ik op die manier ingericht. Structuur, proactiviteit, aanpassingsvermogen en resultaatgericht werken waren hierbij essentiële onderdelen. Hierbij was het belangrijk om de juiste stakeholders bij elkaar en mee te krijgen en daarnaast te luisteren naar suggesties en wensen vanuit meerdere lagen binnen een organisatie. Vaak dient er door één van de stakeholders anders gewerkt te worden of dient er op een andere manier gekeken te worden naar bepaalde uitdagingen. Processen dienen gestroomlijnd te worden maar het is even belangrijk om de menskant niet uit het oog te verliezen. Zowel bij Telecombinatie als bij Michael Page heb ik gewerkt met verschillende CRM systemen. Dit waren systemen die intern zijn ontwikkeld. Daarnaast heb ik vanuit mijn studieachtergrond ook kennis van CRM systemen.

OVERZICHT OPDRACHTEN

ROL Projectmanager
OPDRACHTGEVER De Connectie - Programmamanager
JAAR 2018 - 2018
RESULTAAT
ROL Projectmanager
OPDRACHTGEVER Telecombinatie - Head of Consumer
JAAR 2015 - 2016
RESULTAAT

Telecombinatie is een inkooporganisatie, wat veelal betekent dat zij afhankelijk zijn van partners. Deze partners kopen onder andere mobiele abonnementen, met of zonder telefoon, in bij Telecombinatie. Dit gebeurd zowel B2C als B2B. De grootste uitdaging bij partners is altijd het behalen van het grootste conversiepercentage in een online omgeving. Veel klanten stoppen halverwege het proces door diverse redenen. Vaak ook omdat het bestelproces een te groot proces blijkt te zijn, waarbij de consument veel stappen moet doorlopen en/of documenten moet invullen. Daarom heeft Telecombinatie er voor gekozen om de digitale handtekening in te voeren. 

Met de digitale handtekening kan de klant op elk gewenst moment, waar dan ook, het proces gemakkelijk afronden. De digitale handtekening is zowel IT als juridisch een complex proces. Ik was hierbij de projectmanager. Ik schakelde onder andere tussen de IT afdeling van Telecombinatie en de grotere partners. Die gebruikte wij als testcase. Daarnaast schakelde ik tussen de verschillende netwerken omtrent het juridische aspect. Bijhorende taken waren onder andere projectbewaking, testcase schrijven, procesbeschrijving en diverse project ondersteunende taken. Binnen enkele weken was het totale project afgerond. Conversie is siginificant omhoog gegaan. Dit geldt voor elk netwerk, onafhankelijk van de omvang van de partner. Daarnaast kregen we ook van de eindgebruiker terug dat zij het digitaal ondertekenen van het contract als prettig hebben ervaren. 

Kernwoorden

  • Procesbeschrijving;
  • Testcase;
  • Projectmanager;
  • Contracten.

 

ROL Projectmanager
OPDRACHTGEVER Telecombinatie - Head of Consumer
JAAR 2015 - 2016
RESULTAAT

Telecombinatie is een inkooporganisatie van mobiel en breedband. Wij schakelden tussen partners en de grote netwerken in Nederland, zoals KPN, VodafoneZiggo en T-Mobile. Partners konden producten van deze netwerken afsluiten via Telecombinatie, die als tussenpersoon fungeerde. Voor partners hadden we een nieuw onboarding proces geintroduceerd, waardoor het voor partners gemakkelijk was om producten aan te sluiten. Dit werd gerealiseerd door een vrij gemakkelijke API. Daarnaast dacht ik mee aan de voorkant, de menskant van de verandering. Het onboardingproces was verouderd en de vraag naar een mogelijke samenwerking met Telecombinatie nam toe. Daarom hebben we het onboarding procoes van nieuwe partners, inclusief de gehele IT koppeling (API, datalaag) in projectvorm gegoten. Het oude proces voldeed niet meer, er moest een nieuwe proces komen die meer rekening hield met de complexe datalaag van zowel de partner als van Telecombinatie. 

Hierbij was ik de schakel tussen commercie en IT. Ik bewaakte de vooruitgang van het project door middel van een stoplicht-methode. Deadlines werden gemonitoord, stand-ups werden georganiseerd en in sprints werd het gehele project na een aantal weken opgeleverd. Tevens hield ik workshops voor de nieuwe partner en dacht ik mee aan de voorkant/menskant van het gehele proces. Niet alleen voor de mensen die er mee gingen werken, maar ook voor de eindgebruikers. 

Dit resulteerde uiteindelijk in een duidelijker proces voor zowel Telecombinatie als de nieuwe partner, waardoor partners sneller en efficienter werden aangesloten. Daarnaast is de bestaande datalaag beter in gebruik genomen, door de krachten te bundelen. Door dit onboarding proces te verbeteren, hebben we de datalaag kunnen verrijken. 

Kernwoorden

  • Projectbewaking;
  • API/datalaag;
  • Projectplan
  • Workshops;
  • Processen en implementatie 
  • Interne & externe stakeholders.
ROL Propositie Management
OPDRACHTGEVER Telecombinatie - Head of Consumer
JAAR 2014 - 2016
RESULTAAT

Binnen Telecombinatie was ik verantwoordelijk voor propositie management. Dit betekent dat ik verantwoordelijk was voor (de communicatie van) de PMC's, zowel op het gebied van telefonie als voor vast internet. Naast het definieren van deze PMC's, heb ik gewerkt aan de communicatie richting ons dealernetwerk (B2B) en de eindklant (B2C). Het was uitdagend om marketincommunicatie op te stellen voor deze verschillende doelgroepen. 

Mijn taken waren als volgt:

  • Opstellen van marketingcommunicatieplan voor de eindgebruikers;
  • Creeren van online content, onder andere op de website van Telecombinatie;
  • Creeren van content voor de nieuwsbrief (zowel B2C als B2B);
  • Creeren van content voor de (online) folder;
  • Creeren van proposities voor onze ATL campagnes (radio en TV);
  • Creeren van content voor onze social media kanalen (voornamelijk Facebook).

Mijn toegevoegde waarde zat voornamelijk in mijn creativeit en het volgen van het juiste proces. Door mijn project management ervaring, werden marketingprojecten daadwerkelijk opgeleverd binnen het opgestelde budget, met de maximale toegevoegde waarde voor de klant. Daarnaast kan ik mij, mede door mijn commerciele achtergrond, goed verplaatsen in de klant. Het grootste communicatieprobleem is dat we vaak luisteren naar de klant om maar weer te reageren, in plaats dat we luisteren naar de klant om daadwerkelijk zijn of haar probleem op te lossen. Ik ben mij hier goed van bewust, waardoor ik altijd afvraag: is dit de maximale toegevoegde waarde die wij leveren aan onze klanten? En inhoeverre draagt onze marketingcommunicatie-uitingen hierin bij?